Opakowanie

Opakowanie to to, w czym dany produkt jest opakowany. Opakowanie ma duże znaczenie w marketingu, np. w strategiach promocyjnych, gdzie manipuluje się jego wyglądem. Zmiana wyglądu rozumiana jest jako zmiana stylistyki bądź całkowita zmiana wizerunku produktu. Można też manipulować pojemnością, poprzez np. obniżenie zawartości produktu jako część strategii marketingowej.

Opakowanie jest brane pod uwagę w procesie wnioskowania percepcyjnego o produkcie, choć w dalszej kolejności niż takie jego cech jak na przykład smak, czy cena produktu. Opakowanie produktu zawiera także najczęściej jego znak towarowy.

źródła:
Falkowski, A., & Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Inne terminy

PRZEWODNIK PSYCHOLOGICZNY

Pierwsza wizyta u psychologa lub psychoterapeuty

Pobierz darmowy przewodnik, dzięki któremu dowiesz się m. in.:

Pobierając przewodnik, zapisujesz się także do naszego psychologicznego newslettera dla pacjenta, w którym średnio raz na dwa tygodnie piszemy m. in. o skutecznych sposobach radzenia sobie ze stresem.

Umów wizytę online lub w centrum Wrocławia

PSYCHOLOG WROCŁAW LUB ONLINE

„Często doradzam sobie i swoim pacjentom, żeby wyobrazili sobie swoje życia za rok albo za pięć lat i żeby pomyśleli o nowych żalach, które się nazbierają w tym czasie. A potem stawiam im pytanie: ‘Jak możesz zacząć żyć teraz, żeby nie tworzyć nowego żalu? Co musisz zrobić, żeby zmienić swoje życie?”

Irvin D. Yalom

KlinikaMitraszewscy_footer

Do zobaczenia na spotkaniu

„Rozumienie jest trudne, dlatego większość ludzi ocenia.”
– Carl Gustav Jung

2023 © wszystkie prawa zastrzeżone