Kompetencje


Kompetencje to zbiór wiedzy, umiejętności, zachowań i postaw, które pozwalają na skuteczne działanie w określonych sytuacjach. Obejmują one aspekty techniczne, czyli konkretne umiejętności i wiedzę potrzebną do wykonania określonych zadań. Obejmują również aspekty miękkie, takie jak zdolność do komunikacji, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, adaptacji i zarządzania czasem. Kompetencje są mierzalne i mogą być rozwijane poprzez edukację, szkolenia, doświadczenie zawodowe oraz osobisty rozwój. W kontekście zawodowym, identyfikacja i rozwijanie kompetencji jest kluczowe dla sukcesu organizacji, ponieważ pozwala na lepsze dopasowanie pracowników do wymagań stanowisk pracy oraz wspiera ich rozwój zawodowy i osobisty.

źródła:
Strykowski, W. (2005). Kompetencje współczesnego nauczyciela. Neodidagmata 27/28, Poznań.

Inne terminy

PRZEWODNIK PSYCHOLOGICZNY

Pierwsza wizyta u psychologa lub psychoterapeuty

Pobierz darmowy przewodnik, dzięki któremu dowiesz się m. in.:

Pobierając przewodnik, zapisujesz się także do naszego psychologicznego newslettera dla pacjenta, w którym średnio raz na dwa tygodnie piszemy m. in. o skutecznych sposobach radzenia sobie ze stresem.

Umów wizytę online lub w centrum Wrocławia

PSYCHOLOG WROCŁAW LUB ONLINE

„Często doradzam sobie i swoim pacjentom, żeby wyobrazili sobie swoje życia za rok albo za pięć lat i żeby pomyśleli o nowych żalach, które się nazbierają w tym czasie. A potem stawiam im pytanie: ‘Jak możesz zacząć żyć teraz, żeby nie tworzyć nowego żalu? Co musisz zrobić, żeby zmienić swoje życie?”

Irvin D. Yalom

KlinikaMitraszewscy_footer

Do zobaczenia na spotkaniu

„Rozumienie jest trudne, dlatego większość ludzi ocenia.”
– Carl Gustav Jung

2023 © wszystkie prawa zastrzeżone