Indeks Podobieństwa

Opracowany przez Roberta Kleine i Jerome Kernan w badaniach pomiaru wielkości podobieństw znaczeniowych towarów konsumpcyjnych.

Indeks podobieństwa jest wyliczany na podstawie tego, jako które dane skojarzenie jest wymieniane w związku z danym przedmiotem. Wartości jednakowych skojarzeń dla badanych osób są sumowane. Pozwala to rozpisać listę wszystkich skojarzeń odnośnie przedmiotu, wraz z towarzyszącymi im danymi, jak często dane skojarzenie było wymieniane – jaka była siła skojarzenia.

Indeks podobieństwa i matryce skojarzeniowe stanowią punkt wyjścia do analizy skalowania wielowymiarowego (np. z użyciem programu skalowania MINISSA).

źródło:
Falkowski, A., & Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Inne terminy

Konstancja Bubak Somentiq psycholog

KONSTANCJA BUBAK

psycholog, terapeuta

Anna Reczek psycholog

ANNA RECZEK

psycholog, terapeuta

MARCEL MITRASZEWSKI

psycholog, terapeuta, coach ICF

KAMILA MITRASZEWSKA

psycholog, terapeuta, coach ICF

PRZEWODNIK PSYCHOLOGICZNY

Pierwsza wizyta u psychologa lub psychoterapeuty

Pobierz darmowy przewodnik, dzięki któremu dowiesz się m. in.:

Pobierając przewodnik, zapisujesz się także do naszego psychologicznego newslettera dla pacjenta, w którym średnio raz na dwa tygodnie piszemy m. in. o skutecznych sposobach radzenia sobie ze stresem.

Umów wizytę online lub w centrum Wrocławia

PSYCHOLOG WROCŁAW LUB ONLINE

„Często doradzam sobie i swoim pacjentom, żeby wyobrazili sobie swoje życia za rok albo za pięć lat i żeby pomyśleli o nowych żalach, które się nazbierają w tym czasie. A potem stawiam im pytanie: ‘Jak możesz zacząć żyć teraz, żeby nie tworzyć nowego żalu? Co musisz zrobić, żeby zmienić swoje życie?”

Irvin D. Yalom

KlinikaMitraszewscy_footer

Do zobaczenia na spotkaniu

„Rozumienie jest trudne, dlatego większość ludzi ocenia.”
– Carl Gustav Jung

2023 © wszystkie prawa zastrzeżone