Indeks Podobieństwa

Opracowany przez Roberta Kleine i Jerome Kernan w badaniach pomiaru wielkości podobieństw znaczeniowych towarów konsumpcyjnych.

Indeks podobieństwa jest wyliczany na podstawie tego, jako które dane skojarzenie jest wymieniane w związku z danym przedmiotem. Wartości jednakowych skojarzeń dla badanych osób są sumowane. Pozwala to rozpisać listę wszystkich skojarzeń odnośnie przedmiotu, wraz z towarzyszącymi im danymi, jak często dane skojarzenie było wymieniane – jaka była siła skojarzenia.

Indeks podobieństwa i matryce skojarzeniowe stanowią punkt wyjścia do analizy skalowania wielowymiarowego (np. z użyciem programu skalowania MINISSA).

źródło:
Falkowski, A., & Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Inne terminy

PRZEWODNIK PSYCHOLOGICZNY

Pierwsza wizyta u psychologa lub psychoterapeuty

Pobierz darmowy przewodnik, dzięki któremu dowiesz się m. in.:

Pobierając przewodnik, zapisujesz się także do naszego psychologicznego newslettera dla pacjenta, w którym średnio raz na dwa tygodnie piszemy m. in. o skutecznych sposobach radzenia sobie ze stresem.

Umów wizytę online lub w centrum Wrocławia

PSYCHOLOG WROCŁAW LUB ONLINE

„Często doradzam sobie i swoim pacjentom, żeby wyobrazili sobie swoje życia za rok albo za pięć lat i żeby pomyśleli o nowych żalach, które się nazbierają w tym czasie. A potem stawiam im pytanie: ‘Jak możesz zacząć żyć teraz, żeby nie tworzyć nowego żalu? Co musisz zrobić, żeby zmienić swoje życie?”

Irvin D. Yalom

KlinikaMitraszewscy_footer

Do zobaczenia na spotkaniu

„Rozumienie jest trudne, dlatego większość ludzi ocenia.”
– Carl Gustav Jung

2023 © wszystkie prawa zastrzeżone