Efekt Czystej Ekspozycji

Efekt czystej ekspozycji polega na tym, ze im częściej się z czymś spotykamy, tym większe istnieję prawdopodobieństwo, że będziemy to lubić. Pierwszy uznany eksperyment naukowy dotyczący efektu czystej ekspozycji przeprowadził w 1968 roku Robert Zajonc.

Efekt czystej ekspozycji jest wykorzystywany przede wszystkim w marketingu. Marki często wykorzystują go, umieszczając swoje produkty lub logo w miejscach które lubimy, np. poprzez lokowanie produktu w naszym ulubionym serialu.

źródła:
Zajonc, R. (1968). Attiduinal effects of mere exposure. Journal of Personality and Social Psychology, 9 (2, Pt.2): 1-27.

Inne terminy

PRZEWODNIK PSYCHOLOGICZNY

Pierwsza wizyta u psychologa lub psychoterapeuty

Pobierz darmowy przewodnik, dzięki któremu dowiesz się m. in.:

Pobierając przewodnik, zapisujesz się także do naszego psychologicznego newslettera dla pacjenta, w którym średnio raz na dwa tygodnie piszemy m. in. o skutecznych sposobach radzenia sobie ze stresem.

Umów wizytę online lub w centrum Wrocławia

PSYCHOLOG WROCŁAW LUB ONLINE

„Często doradzam sobie i swoim pacjentom, żeby wyobrazili sobie swoje życia za rok albo za pięć lat i żeby pomyśleli o nowych żalach, które się nazbierają w tym czasie. A potem stawiam im pytanie: ‘Jak możesz zacząć żyć teraz, żeby nie tworzyć nowego żalu? Co musisz zrobić, żeby zmienić swoje życie?”

Irvin D. Yalom

KlinikaMitraszewscy_footer

Do zobaczenia na spotkaniu

„Rozumienie jest trudne, dlatego większość ludzi ocenia.”
– Carl Gustav Jung

2023 © wszystkie prawa zastrzeżone